-DOINA DRĂGAN:,,BANATUL–CUVÂNT ŞI PĂMÂNT ROMÂNESC”

Lansare de carte la intâlnirea de la Timişoara a Filialei Timişoara Banat a Ligii Scriitorilor din România in data de 31.03.2012.

Cartea scriitorului Ionel Cionchin:”Banatul cuvânt şi pământ românesc”a apărut sub egida Filialei Timişoara Banat a Ligii Scriitorilor din România şi a fost cofinanţată de Consiliul Judeţean Timiş, prin Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Timiş.

Preşedinta filialei, prof. Doina Drăgan, a deschis  intâlnirea,   arătând că această carte a fost editată în preajma evenimentului marcat de :”Timişoara-800 de ani de atestare documentară„spunând că :”volumul a pus la dispoziţia cititorilor şi a specialiştilor cercetările, reconstituirile, dar şi ipotezele şi teoriile privind ţinutul bănăţean de-a lungul timpului.Prin conţinutul variat, bogat şi interesant, scris într-o manieră accesibilă, prin cercetarea interdisciplinară, lucrarea aduce o contribuţie valoroasă în literatura istorică şi lingvistică

Prof. univ. dr. Radu Păiuşan preşedintele Asociaţiei Istoricilor Bănăţeni,invitat,a făcut  prezentare volumului din punct de vedere istoric,subliniind că autorul se situează pe linia istoricului Constantin Daicoviciu.A subliniat originalitatea cărţii, bazată pe o cercetare asiduă, a spus  vorbitorul:” fiind o carte de rezistenţă, de istorie fundamentală, cu un stil curent.Autorul a investigat izvoarele istorice şi a emis ipoteze fondate  pe cele mai recente studii istorice şi lingvistice”

Prof. Mariana Strungâ  a dat  citire unei poezii:”Orfeul seminţiei dace”-creaţie originală dedicată istoricului Ionel Cionchin.A apreciat grafica volumului aparţinând doamnei prof. Doina Drăgan şi domnului ing. FlorinBrie-Bonchiş.Mariana Strungă a prezentat conţinutul cărţii, pe scurt, spaţiul românesc,pământul românesc, personalităţile marcante, tratatele istorice, care se refereau şi la situaţia Banatului.Vorbitoarea a mai adăugat:”Autorul oferă o bogăţie de informaţii adunate timp de o viaţă, o structură a cărţii întocmită pentru a ajunge la infrastructură. Cartea este un  monument sacru pentru a dăinui.”

Psiholog Lucia Anucuţa salută apariţia acestui volum, care va fi un punct de referinţă pentru viitorime pentru a iubi şi preţui pământul bănăţean.Îl felicită pe autor. Au  luat cuvântul mai mulţi istorici şi colegi ai filialei.

Autorul cărţii Ionel Cionchin  a mulţumit doamnei Doina Drăgan pentru efortul depus pentru a scoate la lumină această carte,domnului Hrenovschi de la Consiliul Judeţean, domnului Radu Păiuşan prefaţatorul cărţii, precum şi tuturor celor prezenţi. A prezentat cărţile publicate anterior pe editura Ando-Tours, de către Doina Drăgan care a avut o mare contribuţie  şi la editarea cărţii mai sus amintită pe Editura Eurobit, Timişoara 2012.

Cărţile au fost distribuite gratuit, pe care autorul a dat autografe.

Această intâlnire s-a bucurat de un deosebit succes!

Preşedinta filialei a anunţat editarea a înca două cărţi în acelaş context, in lunile iunie şi decembrie de către alţi autori Întrunirea viitoare va avea loc în luna mai.